Internationell temadag och linser

Dagen började med att jag och My kom en halvtimme försent. En person i hennes klass sa att vi började 10.00, men så var det ju inte. Men när vi var borta drack dom bara te, och jag gillar inte ens det. Efter det skulle vi vara i grupper och leta fakta om några länder och så, inte så speciellt. På lunchen gick vi till Catarinas och åt en kyckling currymajonäs, det måste vara den godaste macka jag någonsin ätit. Jag är rätt så kräsen, och om jag skulle göra en lista med allt jag inte tycker om, skulle den bli gaanska lång. Den mackan är nog den enda som duger åt mig!

My följde med mig och pappa till optikern efter skolan. Vi skulle kolla om jag kunde få starkare linser,  nya glasögon och kolla varför mina ögon blir så röda. Svar: Jag har nu fått starkare linser, om två veckor ska jag dit och fixa glasisar och mina ögon blir röda för att jag har linserna för mycket. Jag måste börja ta av mig linserna när jag kommer hem efter skolan ungefär, annars brukar jag ha dom tills jag går och lägger mig.

Ikväll ska My komma hit och vi ska se på den nya filmen, råttatoi, eller vad den nu heter. Jag vet inte hur det stavas, men det utalas typ så? Aja, det ska bli skojigt. Det är alltid kul att kolla på filmer med Mysan!

/Ida

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ra-tta-Tojj uttalas det i alla fall :)

Åhh jag känner igen de där med linserna. Jag har linsförbud nu och får bara använda dem i absolut nödfall, blir röd och uttorkad i ögonen. Jag var tvungen att vara utan linser i ett halvår för ja använde dem för mkt, så att vila ögonen ett tag är en bra idé!

2007-11-27 @ 15:07:30
URL: http://hannaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0