Välkommen till min nya blogg!

Välkommen till min nya blogg!
Vem är nu jag? Jo, jag heter Ida, är 15 år och bor i Umeå. Jag går första året på Umeå internationella gymnasium och på fritiden som tränar jag cheerleading i ett lag som heter Cheer Force Allstars. Vi har nyss bytt namn från Umeå saints. Det är inte många som vet vad cheerleading är, därför tänkte jag passa på att förklara det. Det är absolut inte som på teven, som många tror, det är inte tjejer som står och hoppar med dammvippor. Det vi gör är att vi bygger männskliga pyramider, vi hoppar, kör gymnastik och vi dansar. Det är väligt hårt att hålla på med cheerleading, men det är himla kul!

Här är en bild från en uppvisning vi hade med cheerleadingen.
Toe-touch toss.

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0