Sammanfatting på år 2007- med bilder.

Här kommer en liten sammanfattning på år 2007, med lite bilder.

image179
Vi börjar med Cheerleadingen. Nästan i början av 2007 tävlade vi i Cheerleading DM, det var min första tävling, vi tävlade som Cheer B Jr. På DM kom vi två, och vi vann även priset för mest minnesvärda. Det var en helt sjukt härlig känsla.

Någon månad senare tävlade vi på SM också. Där det också gick bra! Vi kom 4 av 9 lag, vilket vi var sjukt nöjda över! Lixom, fjärde bäst i Sverige!! Det var helt underbart.






image160Ett tag efter tävlningarna, gick jag ut grundskolan och lämande klassen och alla lärarna.

Det kändes faktiskt skönt att slippa minervaskolan och hela grundskolan. Nu på gymnasiet är det verkligen mycket roligare och bättre.

Fast jag saknar endå lärarna, om jag ska vara ärlig så saknar jag faktiskt inte klassen så mycket, för min klass nu är så mycket bättre!







image162
Några dagar efter skolavslutningen drog jag och My iväg till Bulgarien. My mamma följde också med. Det var underbart, och himla skönt! Allt var så billigt där nere och vi shoppade hur mycket som helst.

Om jag ska säga en dålig sak med Bulgarien, så är det lätt maten. Frukosten var inte god!

På bilden är det jag vid stranden. Det var varmt i luften och vattnet, ser det inte för härligt ut?!





image166På sommarlovet var jag mest i Angsjön. Det är en camping som ligger runt 10 mil från mig.
Varje år ställer vi upp husvagnen och har den som en stuga kan man säga, det gjorde vi även iår.

Jag gillar att vara där, fast det är ju roligare när kompisarna följder med. I sommar följde My med en gång och Jennifer kom dit med hennes familj.

Det bästa med Angsjön är lätt badplatsen, det finns också ett hopptorn som man kan simma ut till, jättekul! Sen är det förstås också kiosen och restaurangen, det är jättebra mat där!


image168I slutet av Sommaren åkte jag och familjen till Göteborg. Jag brukar ju vara hundvakt till edit, vi åkte dit med hennes familj. Vi bodde hos deras farmor och farfar. Eftersom att de inte bodde mitt i Göteborg, så for vi in och sov i en lägenhet som vi lånade en gång. Då for vi till liseberg och hade det jättemysigt.

En dag for vi ner till Ullared, det var det roligaste på hela resan! Jag shoppade myyycket. Fast, jag önskar nu att jag hade köpt mer, för jag handlade endå bara för typ 300-400kr. Man skulle ha passat på att handla när man hade chansen!




image169
Eftersom att jag hade gått ut grundskolan och 9an, så började jag såklart gymnasiet nu i höstas.

Andra dagen i skolan åkte vi till pengsjö för att lära känna varandra. Bilden är från de "lägret".

Jag är nöjd med min klass. Som jag skrev tidigare, så är den här klassen mycket bättre än min förra.








image170
På höst lovet hade vi ett Cheerleading läger med Mandy från Canada. Hon lärde oss massa ny teknik och tricks. Hon gjorde också vårat tävlingsprogram och tävlings musiken.

Hon körde hårt med oss hela veckan (vi tränade hela dagarna i nästan en vecka), så efter den veckan blev nog alla mycket starkare och bättre.





image176
Så har vi kommit till julen. Dagen före julafon var vi hos mina kusier (jennifer). Det var mysigt, fast, vi öppnade mest bara julklapparna, och jag fick en navelpiercing.

På den riktiga julaftonen for vi (jag och familjen) till mormor och morfar. Fast farmor och Ivan var också där och firade. Det var mest bara som vanligt, vi tittade på kalle anka, åt julbord, öppnade packet och for hem. Men det är mysigt endå!







image180
Så har vi kommit till den sista punkten, nyår. På nyår var My hos mig, eftersom att min familj var i ansjön över nyår.

Jag och my hade jättekul, vi åt plankstek, som jag hade gjort, så den var extra god. Sedan såg vi mest bara på olika filmer och tjockade i oss massor av godis och chips, jag lär gå upp en hel den nu!








Det här var såklart inte allt som hade hänt under år 2007, men det var de roligaste delarna, så jag hoppas år 2008 blir minst lika roligt eller roligare!
Det jag hoppas ska hända i år är;
Att My får opereras (det är den viktigaste delen)
sen vill jag också att det ska gå bra för oss på tävlingarna! :)

Kommentarer
Postat av: My

alltså ida, varje gång jag kollar din blogg så har du skrivit något sött om/till mig. Du gör mig alltid så glad. Tänk, det här är det 17:onde året vi kommer känna varandra, tack för det!

2008-01-04 @ 00:46:29
Postat av: bollis

Gott nytt år Ida! :D

2008-01-04 @ 18:04:52
URL: http://ollanbollanboork.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0