My gästbloggar (Galapremiär+valpar)

My som skriver nu: Jaa, vad har då Ida gjort under tiden hon inte har bloggat? ( vilket är i princip hela tiden, visst har hon blivit sämre på att uppdatera? ) Hon tog en tripp till Angsjön med kusinen hennes, som ni kunde se i inlägget under. Inte kusinen alltså utan att hon åkte till angsjön. Det var för övrigt det enda meddelandet hon lämnade till mig om det också. Hon gick inte heller att få tag på via mobilen så där var jag ensam lämnad kvar. Hur som helst kom hon tillbaka några dagar senare brun som en... Hon stekte tydligen hela dagarna och det syntes speciellt på benen som blivit lite brända. Men vad gör det? Hon ser som vanligt het ut, med sommarblekt hår också!

Men nu är hon hemma. Eller inte riktigt hemma. Utan hon for direkt till några bekanta för att passa hundvalparna. Vem är bättre hjälp för det uppdraget om inte jag?! Så vi har spenderat ett dygn drygt med 5 gulliga valpar. Dock är de inte så gulliga klockan 6 på morgonen gnällandes. Som kan jämföras med hundleksaker. Ironiskt va? Men det är bara att gilla läget. Speciellt för Ida som ska få en liten sötsak (hundvalp, för er som inte förstod det) om några veckor.

Förresten ljög jag lite däruppe. Ida och jag tog faktiskt en liten paus från vårat uppdrag och gick på galapremiär. Det var helt otroligt! Vi bjöds in till ett avskilt område med massor av tilltugg som bättre kan beskrivas som BUFFÉ! Ida vart helt tokig i ostarna och jag vet inte hur många hon åt! Sedan väntade bion och där hände det en riktigt rolig sak innan. Men det hände mig och det här är ju Idas blogg så det får ni nog gå till min senare om ni vill veta mer om det ;D Tillbaka till Bion då: Den var jättebra! Mycket bra sång och en riktigt taggad publik som vi till en början trodde skulle applådera efter varenda låt. Efter bion for vi hem utmattade och efter vi matat valparna, kollat på tecknad film så somnade Ida så sött i den stora lyxiga sängen vi får sova i här.

Nu sitter hon och leker med valparnas mor. Jag tror hon skulle göra lite käk till oss också, eftersom att det är anledningen till att jag skriver och inte hon. Men ni ska nog få en uppdatering av henne också, men inte än! So long så länge!

(En bild från galapremiären)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0