Cheerleading SM

Torsdagen:
Det hela började med att laget träffades på tågstationen i torsdags kväll. Vi såg Northers Allstars komma ut från tåget, vi visste att de skulle åka samma tåg. De började bygga, självklart åkte min kamera fram. Sen gick vi på tåget, vi mest bara tog det lungt om jag minns rätt. Northern kom och hälsade på oss i våran hytt, och vi hade det bara roligt. Det blev ganska sent, men det var roligt. Till slut kunde jag somna i de där osköna sängarna, även fast jag vaknade upp rätt så mycket.



Fredagen:
Efter en lång dag av tåg och bussåkande, kom vi tillslut fram till Borås. Det första vi gjorde var att checka in på hotellet, sen nästan sprang alla ut på stan. Det var marknad i Borås just när vi var där, så det fanns en hel del shoppingställen. Jag hittade inte så mycket saker, men några, som jag redan har lagt ut. På kvällen träffades laget och vi gick till Scandic för att äta tacos, det var gott. Det hände inte så mycket mer den kvällen, vi kollade på talang och gjorde tävlingsfrillorna, inte så mycket mer. Vi gick och la oss ganska sent, och det skulle vi inte ha gjort..



Lördagen:

Det var tävlingsdagen och vi gick upp vid 6-tiden för att hinna göra oss i ordning med smink osv. Det var jätteskönt att inte behöva packa ihop alla resväskorna då, som vi har fått göra på de andra tävlingarna. Vi packade bara ihop lite och drog till tävlingshallen. När vi kom dit blev det en hel del problem, My fick inte komma in med oss, hon är en skakad i laget och borde absolut få följa med. De tvingade henne att köpa en biljett, så där fick hon sitta ensam i publiken, och innan det hade hon suttit ute på en stentrappa i 3 timmar. Sjukt dåligt. Medans hon satt ensam hade vi förträning, det gick super dåligt, när vi skulle volta blev det något fel och jag fick toppens fot i huvvet. Med tårar i ögona fortsatte vi med programmet. Eftersom att vi missade så många bygg fick vi ha en till förträning, inför alla i träningshallen! Det var jättemånga lag som kollade på, men bara Northern som var snälla och hejade på oss. På tävlingen var Northern också jättesnälla och hejade och skrek jättemycket på oss! De är verkligen hur snälla som helst.



Söndagen:
På söndagen fick vi lite sovmorgon, eftersom att vi inte tävlade. Men för Evelyn blev det ingen sovmorgon, för hon tävlade ju individuellt. Hur som helst, vi gick och käkade på Mcdonalds innan vi började gå mot tävlingshallen. Det var inte så där jätteroligt att släpa omkring på alla resväskorna på SM kan jag ju säga. Man kände sig lagomt klumping när man släpade sig förbi massor av människor. Vi kom lite sent till tävlingen, vi missade invigningen men inte sjävla tävlingarna. Medan vi väntade på att det skulle vara evelyns tur att tävla, satt vi och ritade på magarna. Och när jag målade min, gick pennan sönder, så jag fick gå omking med magtröja och ett halvt ifyllt U på magen, haha många stirrade kan jag tala om!
Till slut blev det Evelyns tur att tävla, vi såg henne stå med våra tränare just innan hon skulle in, då hoppade vi upp på stolarna och började skrika som vi aldrig skrikit förut, åhh det var helt underbart! Evelyn gjorde allt helt perfekt, och hennes spirit var underbar. Men tyvärr var vi tvungna att springa till tåget efter hon hade kört, så vi hann inte vara med på prisutdelningen.
På tåget ringde de från tävlingen och talade om att evelyn hade kommit tvåaa!!! Oj gud vad alla bara skrek och hoppade upp och ner! Det var nära att jag började gråta, våran Evelyn är så duktig! :)



Hela Cheerleading SM var helt underbart, jag saknar det redan.
Trackback
RSS 2.0