España- dag 4

Hej igen! Idag ar det lordag, och vi har varit i Sevilla hela dagen. Forst akte vi buss i ca 40 minuter dit, for att ga i annu mer kyrkor (alla ar less pa kyrkorna nu!). Mest hela dagen gick vi bara omkring. Vi skulle ga till en park av nagot slag, men vi hade sa brottom att halva gruppen inte hangde med. En spansk borjade ma daligt, och svimmade, sa efterslantarna stannade med henne ocksa, medans de ringde en ambulans. Men hon mar bra. Tillslut fick vi ga i den dar parken, de var valdigt fint! Jag tog massor med bilder, fast med den lilla kameran da, jag vagade inte ta med den stora till Sevilla. Manga sager att det finns manga tjuvar dar. Det var valdigt coolt, och vaaaldigt stort.

Vid 3 var alla svenskar svin hungirga, sa vi gick till burger king. Det var ratt sa gott, haha. Sen blev det tid for shopping, som vi hade vantat pa hela veckan. haha. Men vi hade bara 1 och en halv timme pa stan.  Jag tror vi gick till 3 st affarer, Zara, Blanco och Mango. Jag kopte nagot i varje.. hehe. Pa blanco hittade jag lite smycken, armband och orhangen. Pa Zara, jeansshorts och en tshirt och till sist, Mango en vaska. Sen var det bara att satta sig pa bussen och aka till arahal.

Nu pa kvallen har vi varit pa en dansuppvisning, det var valdigt intressant faktiskt. Det var nagon sorts av cheerdance, haha, iaf en av danserna. Resten var de mesta flamenco. Vi gick ocksa till ett supermarket och kopte godis och chips att ta med hem. 

Vi har varit i massor med olika byar/stader, men alla ser exakt likadana ut! Helt sjukt. Alltid samma smala gator och husen som ar precis vid vagarna. Dom kor bilarna pa gatorna sjukt fort ocksa, farstar inte hur dom vagar. De roliga ar att de inte har pa sig bilbalte inne i byarna, dar det kanns som storts risk for en krock, utan dom tar pa och av de nar de kommer till storvagarna! 
 

Men nu maste jag duscha innan vi ska ut. Vi ska traffas och ata middag halv 11, sjukt sent!!


Kommentarer
Postat av: mamma

vad kul att läsa de du skriver vi väntar på nästa puss och kram

2009-04-26 @ 00:01:15
Postat av: my

HEJ IDA! Gah har sü mkt att berätta! hehehe. btw kan du SNÄLLA berätta hur det gür med spanskan. Det är jag nyfiken pü ahhahahhahahah vad ska ni göra resten av dagarna?? :)

2009-04-26 @ 20:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0