España- dag 2

Hoooola! Nu duschar min spansk, sa hon fragade om jag vill sitta vid datorn, och visst vill jag de! Dom ar fortfarande lika snalla, helt underbart. Imorse vaknade jag av fagelkitter, och sen var det bara att gora sig i ordning for skolan. Till frukost fick jag varmchoklad med en chokladmuffin! Alla sagar att spanjorer ar varsta smala, men dom atar jamt muffins och dricker lask. Pappan i min familj ar larare pa deras skola, sa vi far aka med han dit, det ar chill. Eftersom min och lenas ar de enda som bor i paradas, aker vi tillsammans in till arahal (dar skolan ligger). Val framme pa skolan, sa samlas alla svenskar pa samma stalle, sen kollar vi upp och ser att varenda jakla en i sikte star och stirrar pa oss. Tydligen ar dom inte vana att folk kommer fran andra lander? haha. Rektorn visade oss runt i skolan, och i varje klassrum fick vi stalla upp oss och bli uttittde. Det kandes ratt sa dumt, haha. Efter rundvisningen fick vi ga runt i arahal. Vi gick till en kyrka, eller var de tva? Dom var valdigt fina helt sjukt. Verkligen mycke historia osv! Alla gator ar hur mysiga som helst, dom ar jattesmala, och gjorda av sten. Huset jag bor i, ar som en labyrint. Det ar 4 vaningar, kan man saga. I kallaren ar garaget, och sen kor dom omking undermaken for att tillslut komma ut pa en vag (svart att forklara).

Men annars har vi inte gjort sa mycket mer, vi har suttit pa cafer, och bara pratat. Nar vi kom hem hit, hade nagon (formodligen mamman), stadat bland mina saker! Varsta sot. Jag hade ganska stokigt dar, och alla klader som jag hade slangt ner lag fint ihop vikta. Haha dom ar sa snalla. Jag vet att jag sager det hela tiden, men jag blev varsta forvanad, haha. Och nej, jag trodde inte att dom skulle vara dumma, men om ar lixom, oversnalla.

Lunchen idag (som dom ater vid 3 tiden!!), var kyckling med potatisar. Det var jattagott, och jag blev hur matt som helst. Sen fragade dom om jag ville ha nagot annat, men jag svarade att jag var matt och inte orkar nagot mer. Men da tar dom fram varldens melon och her den pa min tallrik, haha. Dom vill verkligen gora oss tjocka! Men nu borde jag kanske sluta, vi ska ut och ata middag snart, och jag ska val ta och byta om kanske. Eller, jaja, jag kan beratta om morgondagen. Vi ska fara till Marcharena (?) och kolla pa massa gamla saker, det blir sakert intressant, aven om min spansk sa att det sakert skulle bli trakigt.

ADIÓS! Skriver sakert mer imorgon


Maste bara lagga till att, min spansks lillasyster ar typ varldens sotaste! Hon ar varsta stolt att en svensk bor har, sa hon ha sagt till alla grannar och hennes vanner att jag ar har. Hon och hennes kompisar haller pa att gora ett rosa armband till mig ocksa, sjukt sot. Sen vill hon sitta bredvid mig hela tiden, fast hon sager aldrig ett ord, haha sooot!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hör att du trivs riktigt bra, det är skönt att veta för oss som är oroliga för dig.

Hur går det med språket, pratar du flytande spanska?

Längtar redan till nästa inlägg

2009-04-23 @ 22:21:51
Postat av: bene

du har de bra du.

2009-04-24 @ 07:13:57
Postat av: my

ah vad roligt att det gar sa braaaaaa!! Jag undrar ocksa hur spanskan gar... Hade jag klarat mig med min kassa spanska där? hahahahaha! Längtar tills vi träffas!

2009-04-24 @ 17:48:54
Postat av: my

förresten min är ocksü duktig pa engelska. vi verkar ha haft tur :D idag var det 23 grader här... det tyckte jag var varmt sü ni müste ha dött xD

2009-04-24 @ 19:05:23
Postat av: Träd

ââh ni verkar ha det bra! Fattar inte att du orkar skriva sâ mycket varje dag! Vi har det bra här ocks^och jag vet vars jag ska flytta efter gymnasiet

2009-04-27 @ 09:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0