España- dag 6, med bilder

Maste borja med att saga: Fan vad kul att manga kommenterar! Haha det ar jatteroligt att komma hit och lasa massa, fortsatt!!

Som jag sa, var vi pa beachen idag! Manga var ganska otaggade da det skulle ta 3 timmar att aka buss dit, men det tog bara.. hm jag har ingen aning for jag kollade aldrig pa klockan, men kanske 1-2 timmar. Da kom vi fram till en park, och fick satta oss i en buss for att aka igenom en park. Det var ganska jobbigt att aka, det var en liten dalig buss, som guppade omkring pa vagen. Parken var sjukt stor, och det tog kanske 2-3 timmar! Chaufforen berattade om allt vi sag, pa spanska sa klart, sa det forstod man inte. Fast vi fick lite av de oversatt. Vi fick se olika djur, som hast, ko, massa faglar, ugglor, ja de var val de. Vi kom fram till nagot stort hus, och dar satt vi och at lunch? frukost? Haha, jag har inte sa mycket koll pa vad dom kallar alla maltider, da deras mattider ar heelt annorlunda. Det var iallafall fullt med myror och ackel djur dar, sa det gillade jag inte. Sen tror jag att vi akte hem samma vag genom parken.. jag somnade.

I bussen pavag till Parken.


Bussen vi akte inne i parken.


En fagel, eller nat sant!


Ser ni ugglan? Den ar mini i mitten av bilden! sjukt sot


Fran pausen.



Sen for vi till stranden, som alla hade langtat efter! Det var sjukt blasigt och sjukt kall, men solen sken sa vi var nojda anda. De flesta svenskar tog av sig till bikini och lag i solen, medans spanskarna hade massor med klader och inte ens satt pa stranden! Hahah ganska roligt. Vi sprang ut och badade tva ganger, det tyckte dom var valdigt konstigt, for dom brukar inte bada sa har tidigt, haha. Det var jatteskont, och jag tror att jag har blivit lite brun.. ser ut som se i vissa ljus! Haha, jag ar formodligen lika kritvit som alltid.

Efter ett tag skulle alla ga ivag och kopa glass, sa jag och lena gar ocksa ivag da. Pavag till glassarna, ser vi en stor jakla affar, och dar kopt jag solbrillor, kjol och massor med armband! Jag har letat armband hela resan, och antligen hittade vi de, hehe, sa nu blir Jennifer glad!
 
Stranden.




Efter 3 timmar pa stranden vad det dax att aka hem. I bussen lekte vi hanga gubbe pa spanska, sjukt kul. Haha, spanskarna ar varsta roliga! Fast tjejerna skriker jamt nar de pratar, killarna hor man nastan inte, haha. Vi kom hem vid 9 tiden, och da tog vi en dusch, det var sjuuuukt skont! Sen blev det middag med pommes och filete (tror det ar nagot kottaktigt). Det var mycke gott. Jag har gillat nastan all mat har, och jag ar forvanad over det! Trodde verkligen att de skulle ata typ loksoppa varje dag.. och massa fiiisk! Fast jag har sagt att jag inte ater fisk, sa nu tror dom att jag ar allergisk mot de. Fast det ar val lika bra! Nu ska jag lagga in annu mera bilder, kolla snart!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Kul med alla bilder, fortsätt så!

Sen så köpte jag tidningen du ville ha, men det blir bråttom när du kommer hem för svaren på tävlingen ska vara inne 1:a maj

2009-04-27 @ 23:28:10
Postat av: mamma

vi saknar dig även lillebror tycker du ska komma hem nu visst kommer flyget 18 ca i morgon

2009-04-28 @ 07:43:51
Postat av: mamma

blir det bra med tacos när du kommer hem

2009-04-28 @ 13:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0