España- dag 5

Nu borjar jag nastan langta hem. Det ar valdigt bra har, men hemma ar alltid bast. De andra svenskarna har verkar vilja hem mer an jag, haha. Men jag kunde verkligen inte haft det battre har. Min spansk, ar den basta av alla pa engelska, hehe. Nar de andra inte forstar varandra, oversatter jamt hon. Det ar saaa chill. Vissa suger verklien pa engelska.. Fast dom tycker val samma sak om varan spanska.

Som jag skev, sa gick vi ut igar. Vi motte upp alla svenskar med deras spanskar, sen gick vi till en restaurang for att ata. Vi satt ute, och holl pa att frysa sonder. Hahah, manga av oss svenskar bestallde kyckling, den var as god! Efter det gick vi till nagot stalle, som var jaaakligt langt bort. Det var inte kul att ga omkring med hogklackat genom hela arahal.. Men vi gick till ett stalle, dar det var massor med ungdommar. Vi pratade med nagra, som vi aldrig traffat fortut.. Jag fortstod inte mycket av deras spanska.. men jonas fick oversatta. Det var anda roligt. Vara spanskar fick testa snusa ocksa! Hahahha, det var nog de roligaste pa lange. Dom hade aldrig hort talas om det, och fattade ingenting nar vi pillade upp snuse pa dom, hahaha. Fast det var inte riktigt snus, sa dom fortstod inte grejen med det.

Tillslut gick vi vidare till ett disco, tror jag man kan kalla det. Det var 18arsgrans, men vi fick komma in for att vi var svenskar, haha. Det var ett riktigt coolt stalle, men sjuuukt hog musik. Alla rokte typ dar inne, sa det stank, usch. Riktigt skont att komma ut till friska luften sen om man sager sa.

Idag var det "familjedag". Vi var lediga och skulle hitta pa nagot med familjen. Men det gjorde vi tydligen inte, for alla for ivag till nagon stuga ute pa landet. Utan larare da, haha. Det gick inte sa bra for oss att hitta dit, vi fick ringa till de andra och kolla flera ganger. Men tillsluuut kom vi fram. Det fanns massor med sota katter, och en stor laskig hund. Spanjorerna hade gjort iordning mat till oss, det fanns kyckling, massor med tonfisksallader, brod, vasterbottensost, kroketter osv. Det var gott! Efter maten gick de flesta svenskar omkring i tradgarden, med tva spanskar. Det fanns mycket att kolla pa dar, citrontrad, olivtrad (HAHAHA), och massor med olika frukter jag aldrig sett forut. Senare bjods det pa tarta och chips, jag har sagt det forut och jag sager det igen: Dom forsoker gora oss tjocka!! Det spelar ingen roll om det ar helg eller vardag, de ater jamt chips och godis, helt sjukt. Till lunch och middag far man alltid cola ocksa, haha.

Vi svenskar blev ganska less pa spanjorerna efter ett tag dar inne. De skriker verkligen nar de pratar.. sjukt irriterade. Dessutom satt alla med deras mobiler och spelade musik hhaha. Vi satte oss och spelade kort dar ute, det var kul. Vi lekte ocksa nagra lekar med dom, som mormor leken, 1 2 3 ost, och nagon jag inte kan namnet pa. Mycke skoj! Jag, erica, lena och julia bestamde oss for att ga pa en promenad dar omkring, sa vi gick ivag en bit, men vi hann inte langt foran en hund sag oss, och borjade skrika som om vi hade slagit den! Da blev alla andra hundar galna och skallde runt omkring oss. Stora jakla hundar ocksa. Vi blev ju svin radda for dom var inte ens kopplade. Men vi stog stilla ett tag, och sen vagade vi ga tillbaka. Usch, jag brukar inte vara radd for hundar, men nu ar jag fan det. Sen for vi hem och nu har jag just tagit en dusch. Nu blir det brottom, vi maste ata middag!!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Du får passa dig för hundarna, klappa dom inte för dom har säkert massa sjukdomar.

2009-04-26 @ 22:33:53
Postat av: Träd igen

haha Olivträd och olivfabrik och mormor leken..

2009-04-27 @ 09:11:46
Postat av: my

assü jag orkar inte olivträd.. det suger :P typ sämsta humorn xD hahha du verkar haft astur med din spansk. Jag ocksü. Jag är typ den enda här som inte längtar hem heller :( fast du gör ju det nu... kommer vara hemskt att säga hejdü :´( najs som fan med beach idag. Hoppas du skriver mer om det nu ikväll :D

2009-04-27 @ 19:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0