Andra dagen i Tännis

Jag hade inte tid med bloggen igår, så jag skriver idag istället.. Dagen började med att mapa levde om klockan 7, gissa om vi blev glada? Usch vad jobbiga. Farmor fyllde 70 igår, så tydligen skulle de göra kaffe till henne. Typ halv 8 satt hela släkten i rummet och pratade/skrek. Bara irriterande! Sen blev allt väldigt bråttom. Vi skulle ner på byn och fara till tältet. När vi kom tillbaka, var de bara att fixa till sig. Vid 1 kom massa främmen, eftersom farmor fyllde år.. Blev massa tårta.







När alla människor hade farit igen, for vi till Norge. Det är bara 1,5 mil dit, och vi hade norska pengar att handla upp, hehe. Det var svin dyrt där! Vi gick omkring och skrattade åt alla konstiga namn på sakerna i affärn haha. När jag skulle betala började hon i kassan prata massa, jag förstod fan inte ett ord! Jag kommer aldirg lära mig norska :o





På vägen hem for vi förbi världens finaste plats, nästan iaf. Det är ett vattenfall, sjukt fint!




På kvällen drog vi till torpe, där serverades det våfflor.


Kommentarer
Postat av: Anonym

nice

2009-08-14 @ 22:03:29
Postat av: Marklund

Haha, norska låter rätt roligt, ja ^^



Sjukt nice vattenfall.. :O och våfflorna såg asgoda ut :D

2009-08-14 @ 23:35:53
URL: http://niloim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0