felhörda låtar

Jag har suttit och kollat på en rolig hemsida nu på morgonen, det är folk som har sjungt fel i låtar, hahaha!

http://www.saltmannen.se/

 

Teddybjörnen Fredriksson:

Artist: Lasse Berghagen

Riktiga texten var:
Teddybjörnen Fredriksson, hans nos den var av garn

Men jag sjöng:
Teddybjörnen Fredriksson, hans moster var afgan

Övriga kommentarer:
Min bror satt och skrålade detta i bilen en gång när han var 10, och tyckte vi var korkade som inte hade hört “rätt”.

Ålder när felet upptäcktes: 10

Namn: Agnes

 

Fångad av en stormvind:

Artist: Carola

Riktiga texten var:
Fångad av en stormvind!

Men jag sjöng:
Fångad av ett korvskinn!

Övrig kommentar:
Var för ung och fantasifull för att tycka att det var nåt konstigt med att råka fångas av ett korvskinn.

Ålder när felet upptäcktes: 5-6

Namn: Emil

 

Artist: Traditionell barnvisa

Riktiga texten var:
Fram smyger räven tänkte haren ta…

Men jag sjöng:
Damsugar-jäveln tänkte haren ta…

Ålder när felet upptäcktes: 3-4

Namn: Simon

 

Satellit:

Artist: Ted Gärdestad

Riktiga texten var:
Satellit, satellit åh-åh-åh

Men jag sjöng:
Batteri, batteri, åh-åh-åh

Övrig kommentar:
vad ska jag säga? kompisen var laddad.

Ålder när felet upptäcktes: 20-23

Namn: Nezzi

 

I believe can fly:

Artist: R. Kelly

Riktiga texten var:
I believe can fly

Men jag sjöng:
Happy Meal i can fly!

Övrig kommentar:
En kille jag känner tänkte styla lite, men det gick ju inte så bra. Det var jag själv som kom på honom och när jag sa hur texten gick egentligen blev han ganska röd i ansiktet och gick därifrån!

Ålder när felet upptäcktes: 11

Namn: Isaa

 

Feliz Navidad:

Artist: José Feliciano

Riktiga texten var:
Feliz Navidad

Men jag sjöng:
At least Mummy died

Övrig kommentar:
Jag kan dock inte ta cred för detta då det var min kompis som i många år gjorde denna felsjungning. När jag fick höra det, skrattade jag så jag grät. Makabert att en glad julsång kan bli en hyllningslåt till att någons mamma finally hade gått bort.

Ålder när felet upptäcktes: Inte allt för unga år

Namn: Åsa

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0