Fredag 2/7

På fredagen hade vi köpt en båtutflykt runt ön. Bussen kom och hämtade oss vid 9, och tog oss till Zakynthos stad. Båten hade 3 våningar, en inne, en ute med tak, och en helt öppen. När vi kom dit var det fullt med folk där, och vi trodde vi hade otur och kom med den sista bussen.. Men då kom det kanske 2-3 bussar till efter den! Det var väldigt mycket folk.. Men vi hade ganska bra platser ändå. Fast vi övergav dom och satte oss där inne för att vi var lite brända. Sedan gick vi dit fram och fick sjukt bra platser! Båten gick som sagt runt hela ön, och det var så otroligt fint där!




Blue caves


Just när vi hade köpt lunch (Chicken nuggets) sa de i högtalarna att vi snart var framme  vid Shipwreck. Det var det coolaste på båtturen, lätt. Ett vrak som hade flytit i land, och de smugglade saker i det, därför namnet. Man fick gå omkring i det, och även bada i världens härligaste vatten!







Nästa badstopp var vid en grotta. Vi simmade in där med cykloperna, och det var sjukt häftigt! Simmade ner och plockade fina stenar och tog bilder med vattenkameran.



Sedan for vi hem. Slutet av båtresan var väldigt seeg. Vi båda somnade sittandes. Men det var dock en intressant resa! De berättade massor med historer osv om ön och det man såg. När vi kom hem duschade vi, och somnade sedan i någon timme. Vaknade och gick och åt middag. På restaurangen skulle de (som vanligt) bjuda på en drink efteråt. Vi fick shots som de hälde direkt i munnen, och sedan tände på det med tändare, rakt i munnen! Sebbe gjorde det först, och jag tänkte "aaaldrig i livet att jag gör det där!" Men sedan kom de och tvingade mig, sa nej seriöst 5 gånger innan jag inte orkade nå mer. Fast jag ångrar mig inte heller! Sjukt häftigt. Sedan testade vi gå till en klubb. Eller det blev några klubbar. För for vi till Cocktails and dreams, sjuuukt mycket folk. Man kunde seriöst inte röra på sig. Därför gick vi till ett annat ställe, rescue, där man fick plats. Vi dansade i några minuter innan vi blev less och gick hem och sov.



Kommentarer
Postat av: Maria

hej vill bara säga att gå in på min blogg alla fall en dag

2010-07-17 @ 14:03:33
URL: http://cheerleaderreina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0