Lördag 3/7

Vi tog sovmorgon till 9-10 något, och la oss vid poolen 11. Där låg vi bara kvar i en timme för att hinna med att gå på stan till 1. Sedan gick vi och åt lunch på Cool pepper. Det är den bästa restaurangen vi provade där! Världens godaste mat mums! Den restaurangen hade verkligen klass, om man jämför med alla andra! De tvingade inte in en, och lockade med gratis drinkar eller vitlöksbröd.. Det var lite dyrare och snyggar, och mycket bättre mat! Den här dagen skulle vi på ännu en båtutflykt, bussen skulle hämta oss 14.40, och vi satt fortfarande och vänta på maten 14.10! Gissa om vi var stressade! haha, tillslut kom maten, och vi kastade i oss den för att sedan springa till hotellet, ta med saker, och springa till bussen. Vi hann precis! Båten gick från laganas hamn den här gången. Det var en sköldpaddsutflykt, men de sa ändå att om man har tur så får man se en sköldpadda. Efter 5-10 minuter såg vi en, då var jag nööjd. Jag hade blivit sjukt sur om vi inte fick se någon, men kolla här är den lilla sötnosen!


Sköldpaddsön, där sköldpaddorna håller till, tror jag.


Vi första badstoppet var det fuuuullt med fiskar! Jag hoppade i med cykloperna såg först en fisk, sen såg jag en hel jäkla flock! Så himla häftigt! Tog bilder med undervattenskameran, men den slutade fungera tillslut.. (Tips, köp INTE undervattenskameror utomlands, båda våra läckte in/slutade fungera när det var 12 bilder kvar).

Jag simmade iväg med med cykloperna på, men så skulle sebbe ta kort så jag kastade iväg dom, för man ser inte direkt snygg ut i dom.. Men jag tänkte inte på att de kunde sjunka. Så flera meter ner under fiskarna här ligger mina cykloper.



Vi åkte förbi stället där alla rikemans bor, det var coolt



Vi funderade varför de hade hängt upp tvätt där, som var otroligt stora. Det hade tydligen något att göra med att många gifter sig där, dekorationer?

En speciell bil som alla får åka omkring i, typ



glassbåten!


Sedan for vi till hotellet och hade lite chillkväll innan middagen.


Oj vad jag ångrar att jag inte köpte hem dessa remmar, ååh så goda dom var! Ska åka tillbaka bara för att köpa de.


Vi gick och åt på en restaurang sedan, sebbe tog en fisktallrik full med friterade fiskar, med huvud och allt! Jag som hatar fisk kunde knappt äta min egna mat haha. Vi var båda sjukt trötta även denna kväll, så det blev en tidig kväll.



Kommentarer
Postat av: Moa Nilsson

Hej! Jag och några tjejkompisar funderar på att åka till Laganas i sommar, tänkte om har msn? Vore jätteschysst om du ville dela med dig av lite tips och så, vi har tänkt bo på Poseidon! :) kram!

2010-10-05 @ 12:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0