Tisdag 29/6

Som sagt klev vi upp vid 02.30 tiden, för att hinna duscha innan planet skulle gå. Sedan packade vi ihop de lilla vi hade rivit upp och gick mot gaten. När vi checkade in fanns det hur mycket affärer som helst, att vi helt glömde bort tiden. Det var också längre än vad vi trott till planet, så när vi kom fram var det last call. Väl på planet fick vi mat ganska fort, sjukt gott. Jag har alltid gillat flygplansmat, och även denna gången var det gött. Förrätten  var någon fisksak, men huvudrätten var köttgryta med mos, muums. Efterrätten var dock godast (som alltid?), det var någon cheesecake/kaka med goo jordgubbar på!

Den obligatoriska flygplansbilden!


Flyget tog 3 timmar och 20 min, så vi landade vid 11 tiden. Dock tog det en himla tid innan bagaget kom, deras himla rullband var det segaste jag någonsin sett! Vi åkte buss till hotellet på endast 10 min, sjukt skönt att det var en sån liten ö! På hotellet fick vi vänta ett tag på rummet, för de hade inte hunnit städa det än. Vi packade upp lite och gick ut på stan och sedan ner mot havet. Det var så himla fint där! Och stekhett! På hotellet fanns ett gräsområde med solstolar, så vi satte oss där och solade ett tag. Självklart badade vi också, först var det nästan kallt, men sjukt svalkande! När vi gick upp mot hotellrummet såg vi att det egentligen kostade att sola där också.. Konstigt att ingen kom och tog betalt, de brukar ju ha stenkoll på sådant.




Kanske världens minsta badkar?




På kvällen åt vi middag på horizon. Jag tog kycklingspett. Hehe fortfarande en favorit sen jag var i kreta! Horizon blev våran favorit restaurang direkt. Om ni ska till Zakynthos måste ni äta där någon kväll, personalen var de trevligaste vi  träffade där borta! Efter middagen blev det en lugn kväll hemma, vi båda var slitna efter den långa dagen, så vi la oss tidigt.



Hotelles trädgård.


Hotellet (poseidon beach)




Kommentarer
Postat av: jeff

hahahahah exakt sånna båtar åkte vi idag:] typ trampbåtar?

2010-07-08 @ 22:13:35
URL: http://jenniferparo.blogg.se/
Postat av: jeff

haha nej, dom sög:):):)

2010-07-09 @ 18:41:26
URL: http://jenniferparo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0