Måndag 20/6

På måndagen solade vi nere på stranden igen. Det hände väl inte så mycket annars! Pontus satt i skuggan med handduk hela dagen. Vi åt lunch på hotellet, jag tog köttbullar med pommes, inte gott. Som Lunchunderhållning hade de en trollkarl där. Det var väl kul att se men långtråkigt. Vi gick ner till stranden lite till sen, och avslutade med happy hour i baren. Denna dag var det pappas tur att bränna sig. Han satt i skuggan hela resan, och lyckades bli helt röd! Dessutom solade han med solbrillorna, ni kan ju gissa hur han såg ut?

Vi gick upp och sov någon timme och sedan åt vi middag på ett annat ställe vid stranden. Det var bättre än dagen innan! Vi beställde in 2 tzatzikisar till förrätt och sen delade jag och Pontus på en ”Mix grill for 2 persons”, men det var snarare för 4 personer. Sjuukt mycket mat, vi åt kanske hälften med  mamma och pappas hjälp. Men efterrätt blev det ändå, cheescake denna gång. Det roliga med den middagen var att just när solen gått ner blev det strömavbrott! Och man såg ingenting typ. Vi fick ljus till bordet, så det blev lite mysigt iaf. Speciellt när man fick efterrätterna som alltid har tomtebloss här.

När vi gick upp till rummet började världens mardröm. Vi hittade minst 3 sjuuuukt stora kackerlackor!!! Det var det äckligaste jag sett, uuusch. Men dom var bara på nedervåningen så jag, mamma och Pontus sov i dubbelsängen där uppe medans pappa fick hålla vakt där nere.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0