Tisdag 21/6

Jag vaknade tidigt på tisdagen, och jag fick med mig mamma ner till poolen. Det var så tidigt så vi hann få oss solstolar till och med! Pappa och Pontus kom efter ett tag, och så satt vi vid poolen hela dagen. Det var sjukt skönt att bada och vi hade roligt åt pappa när han skulle ta sig upp på madrassen. Jag filmade det så jag kanske lägger ut de? Haha. Vi kanske badade och solade lite för länge, för jag blev då väldigt röd efter den dagen. Men som tur var hade jag bränt baksidan tidigare, och då inte solat den något. Men lagom tills framsidan blev röd och försvann de brända på baksidan!

Vi gick upp på hotellet och duschade ganska tidigt, vi gick inte ens på happy hour! Vi tänkte fara till Chania på kvällen. Affärerna har bara öppet till 2 på dagarna, men på tisdag, torsdag och fredag öppnar de igen kl 5, så vi skulle gå i affärerna när de öppnade igen.br

Vi tänkte ta bussen till Chania, men när vi kom upp på gatan såg vi världens kö till den, och tog därför en taxi istället. Runt 5-6 tiden kom vi in dit och började gå i affärerna. Det fanns riktigt små söta gator att gå i, och affärerna var lite enformiga. Det var nästan bara fejkmärkeskläder, och väskor. Vi gick ner mot hamnen och hittade en restaurang vid vattnet. Det var mycket dyrare där än i platanias, men inte så stor skillnad på maten. Efter maten tog vi en taxi hem och satte oss i baren på hotellet. Då hörde vi värsta oljudet undrade vad det var. Sen såg vi att det var vågorna! De var sjukt stora! Jag och Pontus gick ner för att kolla, dock såg man inte så mycket för det var ju sent, men när vågorna slog över såg man det. Vissa var så stora att de kom vatten enda upp till solstolarna! Jag hoppades mest bara att de skulle vara lika stora dagen efter så man kunde ta kort och filma haha.

Alli, en hund som bodde på en affär vid poolen!

Det ska föreställa kebab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0