España- dag 3

Pa kvallen ar det mest tid for att sitta vid datorn, sa ni vet. Runt den har tiden eller senare kommer det alltsa inlagg. Ni som vill veta hur spanskan gar: Pratar ganska mycket engelska faktiskt, men ibland spanska. I den har delen av spanien har dom en riktigt konstig dialekt. De pratar sa sjukt fort sa man hanger inte med. Dessutom skippar dom ofta S:en, sa orden blir helt annorlunda. Nar dom sager adios, ar det alltid adiooo!

Idag fick vi samma frukost som igar, de ater inte sa mycket varierad mat, och de gor dom ocksa, hela tiden!! Hahah, det ar jatteirriterande.. De ar inte direkt diskreta om man sager sa. Idag var det nagra som ropade "snyggingar" typ, efter oss, haha sjukt ovant. Nar vi kom fram till skolan, gick vi pa nasta buss som skulle ga till Marchena. Det ar en stad/by har omkring. Den var ganska stor, och hade kyrkor overallt. Pa hela den har resan (2 dagar) har vi varit i typ 5 olika kyrkor tror jag, och vi ska se annu fler. Dom ar lixom overallt. Dessutom ar dom valdigt fina, vaaaldigt!! Jag har tagit massor med bilder, sa det kommer nar jag kommer hem. Oohm, vars var jag? I Marchena sag vi nagra nunnor (da tankte jag pa jeff, haha). De har nunnor lite har och dar, de var sa haftigt. Vi at ocksa pa nagot stalla dar, mackor. Det var tydligen frukost, men vi at dom runt 10, sa jag tycker det ar mer lunch. Hela dagen har vi mest gatt omkring och kollat pa olika stallen. Det var varit VAAAAAAAALDIGT varmt, 38 grader!!! Det var sjukt harligt, alla svenskar satt for det mesta i solen och solade, med kjolar/shorts, medans spanjorena hade jeans och langbyxor och satt i skuggan! Haha, det var kul. Tillslut tog vi bussen tillbaka till arahal, och jag, lena och julia gick till nagra affarer med vara spanjorer (forutom lenas, som madde daligt).

Nu sitter vi hemma, jag har just tagit en dusch och nu vantar vi pa att massor med vanner ska komma hit. Vi ska ga ut och ata pizza med massor. Erica kom just med hennes spanjor, och lena kommer val snart med hennes.

ADIÓS!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Kul att läsa dina inlägg, det verkar som att ni har fullt upp! Ska bli kul att se alla dina bilder.

Längtar efter dig!

2009-04-24 @ 23:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0