Lördag 18/6

Mamma väckte oss halv 8 och ville gå ut på upptäcktsfärd. Även fast jag bara sovit 2½ timme följde jag med henne. Vi köpte lite frukost och gick hem och väckte de andra. Sedan stekte vi på stranden hela dagen. Jag köpte en badmadrass som pontus snodde hela tiden. Han köpte sig en egen sen. Vi gick väl upp på hotellet vid 3, och sov några timmar. Första dagen brände sig mamma mest, ovanligt faktiskt! Sedan blev det middagsdags. Vi gick upp till gamla byn, och hittade en jättefin restaurang. Vi var ganska tidigt ute så vi fick bord längst mot vattnet. Maten var hyffsad, och efterrätten vad bäst. Chokladkaka typ! Sen gick vi hem och spelade yatzy haha.

Utsikten från restaurangen!

Fredag 17/6

Resan till Kreta började på fredag kväll. Farmor hämtade oss hemma i obbola och skjutsade oss till flyget. Man var tvungen att vara där 2 timmar innan, ganska drygt. Planet gick halv 10 på kvällen om jag minns rätt. Det gick ganska fort att flyga, vi åt köttbullar och sen somnade jag fort och vaknade 30 innan landning. Efter vi hade landat tog det säkert 45 minuter för väskbandet att börja rulla, sjukt sega. Sen kom vi fram till hotellet runt 5 kanske. Vårat rum vad dåligt. Sängarna var inte ens sängar, de var precis som att lägga sig på golvet. Men det var lite mysigt för vi hade en enrumslägenhet i etage, alltså med en trappa upp till sovrummet. Vi hade också ett kylskåp som brummade hela natten. Första natten fick vi sova utan air condition, men de gick bra.

Salusand

Nu är jag hemma igen efter en natt i Salusand. Jag gick upp tiiidigt igår för att få vara där så länge som möjligt. Vid 8 var jag framme vid deras stuga. Den hade inget lås, så jag kunde bara gå in! Sen kröp jag ner hos sebbe och sov lite.

Vi gick upp och åt frukost och sen åkte jag och sebbe in till Nordmaling och köpte dyrkötte. När vi kom tebax satt vi ute på altanen ett tag. Sen blev det bartending, cheerleading, pyramider och gymnastik.

Sedan tänkte vi tända grillen, men just då kom världens oväder, med regn, åska och blixtar. Så vi gick in istället. Ovädret drog iväg ganska fort så vi fick tillslut våran middag. På kvällen gjorde vi upp en brasa och grillade korv!

Hemma

Nu är vi hemma från Kreta! Vi har haft det asbra i en vecka nu, men hotellet sög! Annars hade vi toppen väder, och jag är nästan brun för att vara jag. Jag kommer inte skriva om resan än, för imorgon ska jag till Salusand där alla andra redan varit en dag. Sen ska jag bo i farmors lägenhet nu när hon är borta, och där finns de inget internet. Får se när jag skriver. Måste sova nu, för jag ska upp tidigt imorgon.

Platanias

Nu far vi snart! Och för att svara på frågan jag fick, vi ska till Platanias. Alltså samma ställe jag var på med Erica för nästan 2 år sedan. Vi ska vara där en vecka. Då kommer vi hem på midsommar, halv 9 på kvällen.. Det var den midsommarn! Men jag är taggad! Grekland är ju helt underbart! Tredje gången på raken jag far till Grekland nu.

Jag kommer ta med mig datorn, det står då att vi ska ha internet på hotellet (ideal beach). Fast det kanske kostar, man vet ju aldrig.

Shoppat

Idag har det varit en lång dag på jobbet! Började halv 8 och slutade 5 och imorgon börjar jag 7. Men imorgon Kväll då bär det äntligen av till kreta! Tiden har gått sjukt fort!

I Veckan har jag varit på stan och köpt lite saker till resan och växlat pengar och sånt.

Ballerinor från dinsko

Tröja JC

Armband Gina

Ring Gina

Halsband med ugglaaa JC (köpte för längesen, men den va så söt!)

Jobbaa

Jag får jobba hela tiden nu, igår hade vi övertid till kl 19 tex. Orkar knappt blogga, och jag försöker gå och lägga mig tidigt varje kväll, men hur lätt är de? På fredag far jag iaf till Kreta, ska ju bli sjuukt skönt kan jag säga. Idag var jag och växlade pengar, så nu är allt klart inför resan!

Juuuste! Jennifer kom ju hem i fredags, så vi var med dom i helgen, och jag sov tillåme över hos henne. Det var ju ett tag sen! Men kul vare! Våran humor är inte att leka med!

Måndag i Malmö

På måndagen chillade vi mest hela dagen. Gick lite på stan, köpte kuddar till tågresan, åt burgerking osv. Vissa andra solade hela dagen, så halva laget åkte hem som kräftor!

Tåget gick från Malmö kl 15, sedan bytte vi tåg i stockholm. Men vi fick vänta ett tag, så vi byggde lite.

På tåget hem hade vi siiittplatser hela natten! Så några som på golvet, tur att vi köpte kuddar! Men golvet var faktiskt inte så dumt, sov ändå ganska bra där. Fast jag somnade ganska fort i min egna säng när vi kom hem!

Söndag i Malmö

På Söndagen var det tävlingen! Vi gick upp suupertidigt för att fixa hår och smink, men var typ sist till hallen av alla lag ändå! Fast vi fick träna massa ändå efter som vi var sist ut. Vi hade förträning vid 10, och då fick vi reda på att våran pyramid var förbjuden, så det blev att ändra den just innan, men det löste vi finfint!

Dommarna sa också att våra hotpants åkte in liite för mycket, så vi skulle bli diskade om det var så på tävlingen också. Därför sprayade vi med hårspray för att det skulle klibba fast! Smart lösning;)

Efter vi hade kört vårt program stod vi bara och grät. Åhh det kändes så himla bra! Vi satt många bygg iaf, och det kändes kanoners! Vi slutade som 8a av 9 tävlande, och nöjda är vi för det! Vi har världens bästa lag, och underbar sammanhållning!

På kvällen följde vi traditionen, och åt på max som alltid efter en tävling! Jag och några till gick hem och tog fiina bilder efter vägen.

När vi kom fram till hotellet såg vi på bigbrother.

Lördag i Malmö

Lördagen i Malmö kollade vi på junior RM. Det var sjukt roligt att se hur otroligt duktiga alla lag har blivit!

Sedan åt vi middag med laget på hotellet. Det blev nachosss.

Efter middagen började frisyrer fixas. Jag fick göra både fläter och smink, sen när har jag kunnat sånt?? Haha, men det gick bra iaf! Vi gick ut till en park och medans vi flätade några, tränade de andra.

Resan till Malmöö

Vi samlades på tågstationen på torsdag vid 8 för att ta fiina bilder. Sedan gick tåget vid halv 9, eller rättare sagt det skulle gå då. Men gick 50 min senare. Vi hade sovvagn ner till stockholm, sjukt skönt. Sedan blev det sittvagn. Resan tog ett tag, då vi kom fram till Malmö kl 12 på fredagen! Jag tog inga fler bilder den dagen. Men vi gick omkring på stan och svettades. Helt sjukt vad bra väder det var hela helgen! Vi satt på något cafe och åt glass, för att sedan forsätta gå omkring och svettas. Vi åt sallad till middag sen gick vi heem.

JEFF

Jennifer ska flytta hem igen!!!!!!!! Wiiiiie! Äntligen!

RM

Kom precis hem från malmö nu. Vi var där i helgen och tävlade! Åkte tåg hem i typ 16 timmar, bara sittplatser. Kan väl inte påstå att man sovit bra direkt! Så nu går jag och lägger mig, kommer nog uppdatera om resan senare idag!